Główne
O postępach głównego wątku możemy się dowiedzieć od Królowej Lamandy... i to w sumie jej jedyna funkcja :P. Do ukończenia gry wystarczą wam poniższe zadania oraz te klasowe.Gdzie rozpocząć: Bishop of Black Battle, Luxus Palace Royale 14,14
Rozwiązanie: Wygraj z walki na arenie w Middlegate, the Monster Bowl w Sandsobar lub the Colossium w Atlantium korzystając z czarnego biletu (Można zakupić u kowala w Atlantium). Czarny klucz trzeba kupić od Classic Key Shoppe (Atlantium 3,10). Następnie zabieramy go do Luxus Palace Royale 14,14 gdzie biskup zostanie uwolniony.
Gdzie rozpocząć: Lord Peabody, Luxus Palace Royale 14,14
Rozwiązanie:Lord Peabody był kiedyś uczniem Coraka Tajemniczego. Zna kilka sztuczek, ale najważniejsze jest to, że ma Wehikuł Czasu. Zanim będziecie mogli z niego skorzystać musicie odnaleźć jego chłopaka (syna :P) - Shermana. Znajdziecie go w Native's Cove (obszar B4 10, 1).
Rozwiązanie: Uratowanie ojca królowej Lamandy nie należy do łatwych zadań. W zasadzie jest to wieloczęściowe i złożone zadanie. Na dobry początek warto zdobyć Radicon w Castle Woodhaven (2,11), Fluxer w Castle Pinehurst (7,6), Capitor w Castle Hillstone (3,13) oraz Todilor w Castle Luxus (0,6). Można to też zrobić później, ale zalecałbym od tego zacząć, ze względu na stopień trudności.
Następnie musicie skorzystać z Wehikułu Czasu i przenieść się do roku 800. Następnie udać się do Zamku Xabrana (Castle Xabran), znajduje się w obszarze C2 14,8. W środku znajdują się cztery dyski żywiołów. Poniżej znajdziecie spojlery ich lokacji:
Teraz możecie się zabrać za odnalezienie Pazurów (Talons) czterech żywiołów. Potrzebujecie zaklęć transmutacji do odpowiednich żywiołów (każde zaklęcie znajduje się na współrzędnych 8,8). Poniżej znajdziecie spojlery, gdzie je znaleźć:
Ognia4,4Wody10,10Powietrza11,7Ziemi8,8
Jeśli zrobiliście powyższe czynności, to czas odzyskać Kulę Żywiołów (Orb). Znajduje się w jaskini Dawn (D4 3,8) w 10,15. Po drodze trzeba będzie zmierzyć się ze Strażnikami Kuli (Orb Guardians) - są to silni i wymagający przeciwnicy, odporni na magię. Najłatwiejszy sposób na ucieczkę po zdobyciu Kuli to przekazanie jej najemnikowi i zwolnienie go. Znajdziecie go do tawerny, w której ostatnio byliście i tam też na was poczeka.
Wreszcie zabawka Lorda Peabody'iego przyda nam się do czegoś użytecznego. Używamy go, aby przenieść się o 100 lat wstecz. Teraz jeden krok na północ i jesteście świadkami historycznego wydarzenia o wielkiej wadze. Król Kalohn właśnie przygotowuje się do walki z Mega Smokiem. Król poprosi was o Pazury oraz Kulę. Należy się zgodzić (gdyby nie było to zbyt oczywiste :P), zaowocuje to zmianą historii. Smok zostaje przerobiony na podroby, a król rzuca wam "dzięki" na odchodne. Wracamy do teraźniejszości. Spotykamy się z Królem w Luxus Palace Royale. Przekaże wam on informacje odnośnie finałowego zadania.
Rozwiązanie: Udajcie się Square Lake (C2 10,7) i pamiętajcie o słowach króla. Hasło to "WAFE"! Loch jest oczywiście odpowiednio wymagający. Pokonujemy zastępy wrogów, spotykamy sobie też oczywiście kopię Sheltema :P. Na koniec w centrum kontrolnym czeka na was zagadka. Na jej rozwiązanie macie 15 minut. Zasady są proste - z małych liter tworzycie słowo, które opisuje cały paragraf.
ROZWIĄZANIEWE, THE PEOPLE OF TERRA, IN ORDER TO FORM A MORE PERFECT UNION, ESTABLISH JUSTICE, INSURE DOMESTIC TRANQUILITY, PROVIDE FOR THE COMMON DEFENSE...
Tak wygląda finałowy tekst po zdekodowaniu. Naszym celem jest przepisanie znaków stojących w zaznaczonych miejscach, tak aby stworzyć słowo "Preamble". Za każdym razem wiadomość jest zakodowana innym ciągiem znaków, więc rozwiązanie także może się różnić.
Tak wygląda finałowy tekst po zdekodowaniu. Naszym celem jest przepisanie znaków stojących w zaznaczonych miejscach, tak aby stworzyć słowo "Preamble". Za każdym razem wiadomość jest zakodowana innym ciągiem znaków, więc rozwiązanie także może się różnić.
Gratulacje, właśnie ukończyliście Might and Magic II! :)